雖然這首歌很久了
而且我沒有很迷戀coldplay 只是純粹地欣賞他們的音樂
但是這首歌真的好聽的不得了"Violet Hill"
知道中文歌詞之後 我更覺得這是首好歌
有人知道歌詞在暗示什麼嗎...?

我覺得超棒的!

Violet Hill紫羅蘭之丘

Was a long and dark december from the rooftops I remember there was snow, white snow
又長又黑的十二月 仍記得那屋頂上覆著雪 白色的雪

Clearly I remember from the windows they were watching while we froze down below
清晰記得透過那扇窗 他們正看著 當我們在底下凍著

When the future`s architectured by a carnival of idiots on show
youd better lie low
當嘉年華上演著 未來被一群狂歡的白癡構築
你最好臥低身軀

If you love me won`t you let me know?
如果你愛我,不想讓我知道嗎?

Was a long and dark december when the banks became cathedrals
and the fog became gone
又長又黑的十二月 堤岸成了大教堂 霧漸散去

Priests clutched on to bibles and went out to fit their rifles
and the cross was held aloft
神父緊抓著聖經衝出來 配上來福槍 十字架懸在半空中

Bury me in honor when i am dead and hit the ground
a love back home unfolds
當我倒地死了 光榮的埋葬我吧
一段戀情愛將回家鄉顯露

If you love me won`t you let me know?
如果你愛我,你不讓我知道嗎?

I don`t want to be a soldier with the captain of some sinking ship
with snow, far below
我不想做個沉沒艦艇的船長身邊的大兵 在那鋪滿白雪的甲板下深處

so if you love me why did you let me go?
所以 如果你愛我,為什麼要讓我離去?

I took my love down to violet hill there we sat in snow
all that time she was silent still
滿懷著愛意走到佈滿紫羅蘭的山丘 我們在雪中坐著 那段時光她仍舊沉默

so if you love me won`t you let me know?
所以 如果你愛我,你不想讓我知道嗎?

If you love me, won`t you let me know?
如果你愛我,你不想讓我明白嗎?
arrow
arrow
    全站熱搜

    KANA 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()